Klasyczna zupa pomidorowa

Kolejne proste danie. Tym razem obiad czyli zupa pomidorowa. Ulubione danie mojego chłopaka. Kiedyś robiłam ją zawsze na jakimś mięsku. Niedawno jednak odkryłam pyszne, wegańskie przepisy. Od razu mówię, że nie jestem weganką czy wegetarianką, ale jem mięso bardzo rzadko. Odkryłam zresztą, że ugotowanie zupy na samych warzywach jest tańsze. Tak jest z tą zupą. Mega prosta, mega tania i mega dobra. Gotowanie po studencku ;)

Zupa pomidorowa:

Składniki:
- włoszczyzna
- pół cebuli
- przyprawy - pieprz, sól, lubczyk, ziele angielskie, liść laurowy
- koncentrat pomidorowy (jeden słoiczek)
- oliwa
- makaron (jaki lubicie)
- opcjonalnie śmietana

Przygotowanie:
Warzywa obieramy i kroimy. Marchewkę kroimy w talarki, tak samo por. Resztę warzyw według uznania (oprócz cebuli, którą na razie zostawiamy). W czajniku gotujemy sporo wody. Tak około 2,5 litra. Duży garnek wstawiamy na palnik. Na dno wlewamy trochę oliwy. Następnie wrzucamy por i marchewkę i smażymy około 2-3 minut. Dodajemy do tego trzy liście laurowe i cztery kulki ziela angielskiego. Zalewamy to wodą. Dodajemy pozostałe warzywa: pietruszkę i seler. Cebulę opiekamy na palniku i również dodajemy do wody. Dodajemy lubczyk, pieprz i sól. Gdy całość pogotuje się tak z godzinę możemy wrzucić koncentrat. Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Gotowe! Można jeszcze dodać śmietanę, ale mi smakuje bez. Smacznego!
Na zdjęciu zupa z makaronem orkiszowym. Hildegarda z Bingen uważała, że orkisz jest doskonałym środkiem leczniczym i najlepszym ziarnem zbożowym, działa rozgrzewająco i natłuszczająco oraz jest bardziej wartościowy niż inne ziarna. Szybko daje też uczucie sytości.




Komentarze

Popularne posty