Gulasz warzywny z ciecierzycą

 Kochani, ostatnio miałam ochotę na gulasz, ale bez mięsa. Kombinowałam, aż wykombinowałam. Z racji tego, że w internecie nie znalazłam przepisu, który by mnie usatysfakcjonował, sama namieszałam. Przyznam samej sobie, że wyszło pysznie, lekko pikantnie i sycąco. A teraz zapraszam do zapoznania się z przepisem.

Gulasz z ciecierzycą

Składniki:
- ciecierzyca (0,5 szklanki suchej lub 1 puszka)
- pół czerwonej papryki
- pół cukinii lub jedna mała
- dwa, trzy kawałki papryki marynowanej
- 6-7 pieczarek
- cebula
- czosnek
- przecier pomidorowy w kartonie
- przyprawy: ostra papryka, przyprawa gyros, sól, pieprz
- olej lub oliwa do smażenia

Przygotowanie:
Jeśli używamy suchej ciecierzycy wieczorem zalewamy ją wodą, a na drugi dzień gotujemy przez godzinkę (ja wolę taką niż puszkowaną, ma lepszy smak). Cebulę kroimy w kostkę, czosnek drobno. Paprykę oraz cukinię także kroimy w kostkę, pieczarki w większe kawałki (zresztą jak lubicie). Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy cebulę i czosnek, następnie dodajemy pieczarki. Po chwili wrzucamy paprykę i cukinię. Wszystko dusimy około 10 minut. Na końcu dodajemy pokrojoną w niedużą kostkę marynowaną paprykę. Zalewamy całość przecierem i przyprawiamy. Wrzucamy ciecierzycę. Gotujemy jeszcze parę minut. Gotowe. :)
Danie można podać z ryżem, kaszą lub ziemniakami albo nawet z pajdą chleba.


Komentarze

Popularne posty